Liksim spēkus kopā, bet atkritumus atsevišķi!
Ar šādu devīzi iesākās Latvijas zaļā punkta lekcija Dagdas vidusskolā, lai izzinātu ar vidi saistītos jautājumus un informētu skolēnus par vides globālajām problēmām un nepieciešamajiem risinājumiem, jo Europe Direct Dienvidlatgales centrs kopā ar sadarbības partneriem, tuvojoties savas darbības gadadienai, rīko Vides dienas Dienvidlatgalē.
Tikšanās gaitā noskaidrojām, kas tad ir atkritumi (viss, ko redzam sev apkārt, ka visīsāko brīdi mums kalpo iepakojumi un vienreizlietojamās lietas), cik atkritumu rada vidēji viens Latvijas iedzīvotājs dienā (apmēram 1 kg), kāpēc atkritumi ir problēma (atkritumu “pilsētas” trešajās pasaules valstīs, kur piesārņojuma dēļ vidējais dzīves ilgums ir apmēram 35 gadi, piesārņoti okeāni un jūras), kāds ir atkritumu problēmas cēlonis (cilvēku uzvedības un patēriņa paradumi, sintētiskie materiāli, tehnoloģiju attīstība, klimata izmaiņas), kā šķirot iepakojumus (stikls, plastmasa, papīrs, metāla iepakojums) un ko vēl var šķirot (elektrotehniku, tekstilu, apavus, drēbes, mēbeles, riepas, zāles, bioloģiskos atkritumus, būvniecības atkritumus u.c.), kur likt sašķiroto (dažādas krāsas konteineros), kas notiek ar sašķiroto pēc tam (nonāk pāršķirošanas rūpnīcā Stopiņos, PET pudeļu pārstrādes rūpnīcā Olainē, plastmasas pārstrādes rūpnīcā Jelgavā, papīra pārstrādes rūpnīcā Valmierā, koka iepakojuma ražotnē Ulbrokā).
Teorētiskajai lekcijai sekoja praktiskās nodarbības par atkritumu šķirošanu un atbildes uz jautājumiem par dzirdēto. Aktīvākie skolēni saņēma arī noderīgas balviņas par iesaistīšanos.
Lekcijas dalībniekiem šī bija lieliska iespēja saņemt aktuālo informāciju par Eiropas zaļo kursu un dabas aizsardzību, vides aktualitātēm, klimatneitralitāti, bioloģiskās daudzveidības veicināšanu un citām iniciatīvām. Paldies Europe Direct Dienvidlatgales centra vadītājam Oskaram Zuģickim par organizēto tikšanās iespēju, lektorēm Jeļenai Zemņickai un Evijai Gorbunovai.
“Šķiro un izglāb zemi!”
Dagdas vidusskolas direktores vietniece
Velta Augustova
Konference man deva jaunas zināšanas un iespēju paplašināt redzesloku.
(ilustratīvs foto)
Nu jau trešo gadu pēc kārtas mūsu skolā tiek īstenota vispārējās vidējās izglītības padziļinātā kursa programma – Angļu valoda II.
Kursa apguvē skolēni izmanto citos mācību priekšmetos apgūtās zināšanas un prasmes. Piemēram, veidojot reklāmu un stenda referātu – dizaina un tehnoloģiju mācību jomā apgūtās datorprasmes; veidojot lasītāja dienasgrāmatu – sociālās un pilsoniskās mācību jomas kursos apgūtās zināšanas par sabiedrības attīstības likumsakarībām; tulkojot daiļliteratūras fragmentus – latviešu valodā un literatūrā apgūtās zināšanas par stila paņēmieniem; analizējot filmu un rakstot recenziju – kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā iegūtās zināšanas.
Kursa apguves gaitā skolēni kopīgi pēta un veido apjomīgus un sarežģītus tekstus, kā arī tos tulko, vērtē, recenzē, rediģē un uzlabo. Kā rezultātā skolēni kļūst par atbildīgiem svešvalodas lietotājiem. Secīgi apgūstot katra kursa tematu, skolēns attīsta prasmes piemērot savu runas un rakstu valodu dažādu tekstu veidu prasībām dažādos kontekstos.
Padziļinātā kursa apguves laikā izstrādātie materiāli tiek apkopoti un sistematizēti individuālajā portfolio. Un noslēgumā – skolēni plāno, organizē un vada zinātnisko konferenci.
Lūk, šādi ir 12.a, 12.b klašu skolēnu iespaidi:
Konference man deva jaunas zināšanas un iespēju paplašināt redzesloku. Bija sarežģīti, taču mēs centāmies un veiksmīgi tikām galā ar izaicinājumiem. Mēģinājām sadarboties un atbalstīt viens otru, lai kopīgi sasniegtu labāko rezultātu.
(V.Bogdanova, 12.a klase)
Konferences laikā mēs demonstrējām savas prezentācijas, lai apliecinātu angļu valodas zināšanas. Kopumā pēc konferences parādījās vairāk pārliecības par runāšanas prasmi, kas arī noderēs eksāmenā.
(S.Vaišļa, 12.b klase)
Konference bija diezgan interesanta un, cerams, iedvesmojoša 11. klases skolēniem, kuri izvēlēsies padziļinātu kursu angļu valodā nākamajā mācību gadā.
(K.Kosarevskis, 12.b klase)
Angļu valodas konference bija portfolio darba noslēgums. Tās organizēšana visiem deva lielu gandarījumu par saviem sasniegumiem.
(A.Dorofejevs, 12.b klase)
Izjutu “uz savas ādas” kā tas ir, kad Tu esi publikas priekšā, kura sagaida no Tevis kaut ko aizraujošu un interesantu. Man izdevās apbrīnot publiku. Tāpēc ceru, ka ar savu piemēru es spēju iedvesmot citus skolēnus.
(A.Pļešanovs, 12.a klase)
Konference radīja sajūtu, ka grāmata nav tikai mācību materiāls, bet arī impulss jaunām domām.
(A.Onufrijevs, 12.b klase)
Sagatavoties konferencei bija daudz vieglāk un drošāk nekā to norunāt. Bija bailes un šaubas, ka nekas labs nesanāks. Tomēr viss notika gluži labi un gandrīz visi veiksmīgi to paveica.
(Adelīna, 12.a klase)
Materiālus apkopoja – sk.Mačukāne
Elektroniskā cigarete – bīstama atkarība
Zinātniski pētnieciskā darba “ELEKTRONISKĀ CIGARETE – ATKARĪBA DAGDAS VIDUSSKOLĀ” ietvaros, laika posmā no 2025.gada 3.marta līdz 5.martam Dagdas vidusskolas 4.-7.klašu skolēniem tika novadītas 3 izglītojošas nodarbības “Elektroniskā cigarete – atkarība”.
Nodarbību mērķis ir izglītot pusaudžus par elektronisko cigarešu smēķēšanas atkarību, kaitīgo ietekmi un sekām, veidojot pusaudžiem izpratni par smēķēšanas procesu atkarību kaitīgumu veselībai, vienlaikus popularizējot dzīvi bez smēķēšanas. Nodarbības laikā skolēni tika iepazīstināti ar prezentāciju “ELEKTRONISKO CIGAREŠU IETEKME UZ VESELĪBU”, iesaistījās diskusijā par elektronisko cigarešu kaitīgumu un atkarību, pēc diskusijas skolēni saņēma aptaujas lapiņas, kurās atzīmēja savas emocijas un izteica savu viedokli par nodarbību .
Veicot diskusiju skolēniem bija iespēja:
• uzzināt un saprast, ko iegūsti, nelietojot elektroniskas cigaretes;
• uzzināt, kā elektroniskās cigaretes ietekmē veselību;
• izprast mītus un patiesības par elektroniskajām cigaretēm;
• uzzināt un saprast, kā reklāmas izdara spiedienu, maldina un ietekmē mūsu izvēli;
• apgūt veidus, kā pateikt “Nē!” smēķēšanas pamēģināšanai;
• izteikt savu viedokli.
Jāsaka, ka jaunākie bērni ar e-cigaretēm saskaras tur, kur notiek kādas ārpus klases nodarbības vai brīvā laika pavadīšana, kur vecāki ir jaunieši. Viņi redz elekronisko cigarešu lietošanu, tās viņiem šķiet interesantas, ērtas, viegli izmantojamas, tāpēc ļoti svarīgi ir visu laiku aktualizēt smēķēšanas kaitīgumu un rīkot izglītojošos pasākumus ne tikai skolēniem, bet arī viņu vecākiem.
Kirils Kosarevskis, Aleksejs Onufrijevs, 12. klases skolēni
Ziemas aktivitātes bērniem.
Aukstajos ziemas mēnešos, kad laikapstākļi ne vienmēr atļauj doties ārā, nepieciešams meklēt citus veidus, kā aktīvi un radoši pavadīt laiku. Tāpēc 1.-4. klases skolēniem tika rīkots pasākums, kur viņi varēja ne tikai izkustēties, bet arī asināt prātu.
10. janvārī, pēc ziemas brīvlaika, 12. klases skolēni – Raitis Locs, Sintija Vaišļa un Jolanta Vrubļevska – projekta darba ietvaros rīkoja aktivitātes bērniem. Pasākums sākās ar ievadrunu, kur skolēns izskaidroja aktivitāšu norisi un noteikumus. Uzsvars tika likts uz draudzīgu sacensību un komandas darbu – katrā stacijā bērniem bija iespēja gan izaicināt sevi, gan palīdzēt citiem, padarot šo dienu ne tikai sportisku, bet arī jautru un saliedējošu.
Sporta zālē bērni pārbaudīja savu veiklību, spēku un koordināciju četrās dažādās stacijās:
1. stacija – vingrošanas riņķi: Skolēni sākumā mēģināja pārlēkt caur visiem riņķiem, bet pēc tam – sadoties rokās un kopā pārlīst caur vienu riņķi. Tas bija lielisks vingrinājums gan lokanībai, gan komandas darbam.
2. stacija – barjeru pārvarēšana: Bērni līda caur mazām barjerām, leca pāri lielākām un noslēgumā skrēja līdz bumbai, lai to mestu vārtos. Šī aktivitāte attīstīja veiklību un precizitāti.
3. stacija – florbols un kāpšana: Dalībnieki vadīja florbola bumbu apkārt konusiem ar nūju un pēc tam rāpoja pa matračiem. Uzdevums prasīja gan uzmanību, gan līdzsvaru.
4. stacija – sniega pikas un ātrums: Bērni meta “sniega pikas” grozā un pēc tam pieskārās visiem novietotiem konusiem , skrienot no viena pie otra. Tas bija jautrs un aktīvs uzdevums, kas veicināja kustīgumu un precizitāti.

Sportam sekoja prāta un radošās spēles nākamās četrās stacijās:
5. stacija – drošības noteikumi: Katrs skolēns izvilka zīmējumu ar situāciju un analizēja, kas tajā bija nepareizi. Šī aktivitāte lika bērniem aizdomāties par drošību.
6. stacija – radošā darbnīca: Bērni uz lapām zīmēja asociācijas ar Ziemassvētkiem – sniegavīrus, eglītes, piparkūkas un citas ziemas brīnumu lietas.
7. stacija – slēptie vārdi: Skolēni darba lapās meklēja paslēptos vārdus, kas saistīti ar ziemu un svētkiem, trenējot savu uzmanību un loģisko domāšanu.
8. stacija – matemātikas uzdevumi: Dalībniekiem bija jāatšifrē skaitļi, kas slēpās aiz ilustrācijām, piemēram, “sniegavīrs + egle = 5” un “egle + zaķis = 7”. Šī aktivitāte lika bērniem domāt loģiski un atrisināt vienkāršus matemātiskos uzdevumus.

Kad visas stacijas bija izietas, bērni dalījās iespaidos un saņēma pateicības ar saldu balvu par aktīvu iesaistīšanos. Smiekli, prieks un draudzīga atmosfēra padarīja šo pasākumu par īstu ziemas piedzīvojumu.
12. klases skolēni – Raitis Locs, Sintija Vaišļa, Jolanta Vrubļevska.
Vides dienas Dienvidlatgalē.

Europe Direct Dienvidlatgale centrs, kas darbojas Latgales plānošanas reģiona paspārnē, sadarbībā ar Daugavpils pilsētas, Augšdaugavas, Preiļu, Krāslavas un Līvānu novadu Izglītības pārvaldēm 2025. gada martā, jau ceturto gadu pēc kārtas, rīko Vides dienu pasākumus Dienvidlatgalē, kuros ir iespēja gūt vērtīgu informāciju personības izaugsmei.
Arī mūsu skolas 8. klases skolēniem bija lieliska iespēja uzzināt interesantu informāciju par invazīvām sugām Latvijā.
Skolēni uzzināja daudz interesanta par invazīvām sugām Latvijā: Sosnovska latvāni, Kanādas zeltslotiņu, Spānijas kailgliemežiem, rotanu, sarkanausu bruņurupuci, Ziemeļamerikas jenotu – tās visas ir ieceļojušas no citām valstīm, un tām nav dabīgo ienaidnieku. Puķu sprigane, kas ir viengadīgs augs, pie mums ir atceļojusi no Himalaju kalniem un lielākais Latvijas eksemplārs ir atrasts netālu no Krāslavas – 2,83m augsts.
Izmatojot vietni www.invazivs.lv, pārliecinājāmies, ka Dagdas apkārtnē šo augu ir salīdzinoši maz.
Lekcijas laikā skolēni aktīvi iesaistījās diskusijā, uzdodot interesantus un saturīgus jautājumus.
Noslēgumā visiem bija iespēja pārbaudīt savas iegūtās zināšanas Kahoot spēlē, atbildot uz 11 atjautīgiem jautājumiem. Par uzvarētājiem un vērtīgu balvu ieguvējiem kļuva Gļebs, Luīze un Evija.
Paldies, Dabas aizsardzības pārvaldes invazīvo sugu ekspertei Santai Rutkovskai par interesanto stāstījumu.
Ģeogrāfijas skolotāja Alla Dzalbe
Profilaktiskie vingrinājumi stājas uzlabošanai
Pirms
nodarbību uzsākšanas, meitenes tikās ar Dagdas fizioterapeiti Alisi Pudniku,
lai apspriestu piemērotākos vingrinājumus, kā arī tika savākti paraksti par
drošību, jo skolēni bija paši atbildīgi par sevi. Nodarbības noritēja efektīvi
un skolēni aktīvi tajās piedalījās.
Nodarbības sniedza skolēniem nelielu ieskatu un sapratni, kādi vingrinājumi ir piemēroti stājas uzlabošanai un pareizo tehniku, kā tos ir jaizpilda. Pēc profilaktiskās vingrošanas pabeigšanas, tika uzsākta tiešsaistes bukleta veidošana. Tajā tika iekļauti 14 vingrinājumi ar izpildes aprakstu, kuri pēc profilaktiskās vingrošanas tika novērtēti kā efektīvākie. Visas bukletā iekļautās fotogrāfijas bija oriģinālas - pašu veidotas. Visiem vidusskolas klašu skolēniem buklets tika aizsūtīts pa e-klases pastu.
12.b klases skolniece - Evelīna Kromāne.
Leļļu teātra izrāde – radošs un izglītojošs projekts
6. martā Dagdas vidusskolas 12.klašu skolēnu komanda īstenoja leļļu teātra izrādi sākumskolas skolēniem, kas norisinājās 2. un 3. stundā. Projekts tika veidots ar mērķi attīstīt radošumu, uzlabot komunikācijas prasmes un sniegt jaunāko klašu skolēniem aizraujošu mācību pieredzi.
Lai sagatavotu izrādi, tika izvēlētas tautas pasakas par dzīvniekiem un veidots scenārijs, kas būtu viegli uztverams un interesants bērniem. Liela uzmanība tika pievērsta scenogrāfijai – pašu veidotās dekorācijas un roku lelles piešķīra izrādei īpašu vizuālo pievilcību un autentiskumu.
Gatavojoties izrādei, skolēni intensīvi strādāja pie leļļu kustību tehnikas, balss izteiksmības un emocionālā stāstījuma, lai nodrošinātu skatītājiem saistošu un kvalitatīvu priekšnesumu. Šis process ne tikai palīdzēja attīstīt skatuves mākslas prasmes, bet arī stiprināja komandas darbu un sadarbības iemaņas.
Izrādes norise apliecināja, ka leļļu teātris ir ne tikai izklaidējošs, bet arī efektīvs mācību līdzeklis, kas palīdz bērniem attīstīt iztēli un sociālās prasmes. Projekta dalībnieki guva vērtīgu pieredzi, kas noderēs turpmākajās radošajās un izglītojošajās iniciatīvās.
Liels paldies visiem iesaistītajiem par ieguldīto darbu un atbalstu!
Valērija Aņisko, Adelīna Golozubova, Elvis Krūmiņš, Vjačeslavs PrikņaNodarbība par ieguldījumiem “Finanšu pratības nedēļas 2025” ietvaros Dagdas vidusskolā
No 17. līdz 23. martam Latvijā jau 12. reizi norisinās gada nozīmīgākais notikums, kuru koordinē Latvijas Banka. “Finanšu pratības nedēļas 2025” laikā visā Latvijā plānoti aptuveni 50 pasākumi, kas domāti ikvienam, kurš vēlas iegūt zināšanas par pārdomātāku rīcību ar savu naudu. Dažādas institūcijas piedāvā iniciatīvas, kuru mērķis ir uzlabot iedzīvotāju naudas prasmi. Īpaša uzmanība tiek pievērsta jauniešu finanšu pratības veicināšanai. Latvijas Bankas eksperti dodas uz 80 Latvijas skolām, lai sniegtu finanšu pratības tēmai veltītas lekcijas vairāk nekā 5000 jauniešiem, bet iespēja savas zināšanas uzlabot ir ikvienam. Pasākumi notiek gan klātienē, gan attālināti, gan Rīgā, gan reģionos.
Dagdas vidusskolas 11. un 12. klašu skolēniem bija lieliska iespēja izmantot "Finanšu pratības nedēļas 2025" piedāvāto nodarbību, kura notika attālināti 18. martā. Nodarbību vadīja Kapitāla tirgus uzraudzības pārvaldes galvenā uzraudzības eksperte Natalja Stakanova. Nodarbības tēma bija par ieguldījumiem. Tika stāstīts par dažādiem finanšu instrumentiem, par ieguldījumu iespējām un ar to saistītiem riskiem, par kripto valūtām, par krāpniecības shēmām. Jaunieši ar interesi klausījās ekspertes stāstījumā un uzdeva jautājumus.
Sociālo zinātņu skolotāja Diāna Stikute
Vērtīgā sadarbība.
Dzīvē bieži šķiet, ka mēs kādu satiekam nejauši, bet tā nav taisnība. Visi cilvēki, kas dzīvē šķērso mūsu ceļus, satiekas ar mums noteikta mērķa dēļ, kuru var atklāt tikai laiks.
Tā nu ir sanācis, ka pirms kādiem gadiem trijiem skolēnu pašpārvalžu koordinatoru seminārā Rēzeknē dzīve man piespēlēja iespēju tikties un iepazīties ar lielisku kolēģi no Ludzas pilsētas vidusskolas Ritu Bogomolu. Jau pirmajā tikšanās reizē mūsu sarunas bija par daudz ko “...kā jums notiek.., bet mums ir tā ..., cik laba ideja…, es arī izmēģināšu savā skolā…”
Arī vēlāk daudzas reizes tikāmies dažādos semināros un kursos, līdz nonācām pie atziņas – būtu vērtīgi kolēģiem paviesoties kādā no mūsu skolām, lai pieredzes apmaiņas seminārā gūtu jaunas zināšanas, pieejas, lai smeltos jaunas idejas, iepazītu citādas darba formas, dalītos labās prakses piemēros un savos veiksmes stāstos.
5. martā Dagdas vidusskolā uzņēmām kaimiņu novada kolēģus no Ludzas pilsētas vidusskolas. Iepazīšanās ekskursija pa skolu direktores Vijas Gekišas vadībā, neliels Dagdas vidusskolas interešu izglītības pulciņu dalībnieku koncertiņš, kafijas pauzīte un semināra nopietnākā daļa, kurā kolēģi no Ludzas pilsētas vidusskolas aizrautīgi dalījās ar saviem veiksmes stāstiem.
Direktora vietniece audzināšanas jomā Rita Bogomola iepazīstināja ar savu pieredzi “citādo klases stundu” vadīšanā, novadīja pāru spēli, kas ļāva uzsākt aktīvu diskusiju.
Vija Zavadska – direktora vietniece izglītības jomā pastāstīja savu veiksmes stāstu stundu saraksta efektīgā veidošanā internetvidē.
Laila Budreviča - direktora vietniece izglītības jomā pastāstīja par vērtēšanas kārtību savā skolā.
Ivita Kalveša - direktora vietniece informātikas jomā interesanti pastāstīja un demonstrēja veiksmīgo koplietošanas dokumentu sasaisti ar e-klasi, par šīs vietnes daudzveidīgajām lietošanas iespējām.
Ludzas novada Svešvalodu jomas koordinatore Līga Batņa labprāt dalījās ar savu veiksmes stāstu par svešvalodu stundu metodiku, vērtīgajām skolēnu zināšanu pašvērtējuma darba lapām.
Skolas metodiskās komisijas Cilvēks un sabiedrība vadītāja Inta Žeikare pastāstīja par metodisko darbu skolā.
Seminārs aizritēja neformālā gaisotnē, diskutējot, jautājot un atbildot. Nonākot pie kopīga secinājuma: cik mēs esam dažādi, bet cik daudz līdzīga! Abpusēji guvām iedvesmu jauniem darbiem un aktivitātēm. Sirsnīgs paldies, kolēģi!
Priecē Ludzas kolēģu atziņas pēc semināra: “Pats svarīgākais ir, ka tā ir skola kopienā, spēcīgi attīstīta interešu izglītības tradīcija, talantīgi pedagogi, kuri mūsdienu sarežģītajā laikā spēj piesaistīt, iedrošināt un apmācīt skolēnus, tas viss ir augstākajā līmenī. Ļoti pieklājīgi skolēni, nozīmīgi ir tas, ka skolēni nav tikai patērētāji, bet paši rada vidi, kurā viņi grib dzīvot un kā dzīvot.
Paldies Dagdas vidusskolas kolēģēm par draudzīgu atmosfēru mūsu pieredzes stāstu apmaiņas tikšanās reizē. Izaicinājumi izglītības jomā ir līdzīgi gan Ludzā, gan Dagdā. Tādās tikšanās reizēs tu jūti kolēģa atbalsta plecu un esi apņēmības pilns turpināt iesākto, nenolaižot rokas.”
Sadarbība starp skolām ir ļoti svarīga. Tā ne tikai veicina inovācijas, bet arī ļauj skolotājiem apmainīties ar idejām un labāko pieredzi. Mūsu skolu sadarbība turpināsies! Saņēmām aicinājumu jau aprīlī apmeklēt Ludzas pilsētas vidusskolu.
Dagdas vidusskolas
direktora vietniece audzināšanas jomā
Irēna Maļkeviča
Erudīcijas spēle 2025 – aizraujošs zināšanu izaicinājums
28. februārī mūsu skolā norisinājās “Erudīcijas spēle 2025”, kurā sacentās 7. un 8. klašu skolēni. Projekta ietvaros spēli organizēja 12.a un 12.b klases skolnieces – Valērija Bogdanova, Daniela Poļaka un Vita Savicka.
Sacensībās piedalījās četras komandas, kuras pārbaudīja savas zināšanas un spēju sadarboties trīs aizraujošos uzdevumos.
Spēles norise
Pasākumu atklāja organizatores, uzrunājot dalībniekus un izskaidrojot spēles noteikumus. Komandas tika izlozētas un pēc tam izvēlējās savus nosaukumus.
🔹 1. spēle –
“Erudīcijas rats”
Dalībnieki grieza virtuālo ratu, kas noteica jautājuma tēmu – sākot no
dabaszinātnēm un matemātikas līdz vēsturei un mūzikai. Komandām bija 15
sekundes, lai sniegtu atbildi un nopelnītu punktus.
🔹 2. spēle –
“Jā/Nē”
Komandas saņēma apgalvojumus un vienlaikus pacēla "Jā" vai
"Nē" kartīti, ātri vienojoties par pareizo atbildi.
🔹 3. spēle –
Kahoot tests
Noslēgumā dalībnieki piedalījās interaktīvā Kahoot testā, kurā svarīgs bija gan
pareizais atbildes variants, gan ātrums.
Organizējot šo spēli, mēs vēlējāmies ne tikai pārbaudīt skolēnu zināšanas, bet arī parādīt, cik svarīga ir sadarbība un efektīva komunikācija. Visi uzdevumi bija veidoti tā, lai komandas spētu kopīgi pieņemt lēmumus, uzklausīt viens otru un atrast labāko risinājumu īsā laikā. Tieši spēja vienoties un sadarboties palīdzēja komandām veiksmīgi risināt uzdevumus un sasniegt labus rezultātus. Mēs ceram, ka šī pieredze iedvesmoja skolēnus arī turpmāk attīstīt šīs prasmes, jo tās ir būtiskas gan mācībās, gan ikdienas dzīvē. Konkurss beidzās ar zināšanu spēli visiem klātesošajiem.
Uzvarētāji
Spraigā cīņā tika noskaidrotas labākās komandas:
1. vieta – "Tumšie delfīni" (22 punkti)
2. vieta – "Venom" (20 punkti)
3. vieta – "Mīļumiņi" (18 punkti)
4. vieta – "Beitāņi" (15 punkti)
Ko piedāvā izstāde “Skola 2025”?
“Skola 2025” ir lielākais notikums Latvijā, kas veltīts izglītībai, un tas piedāvā plašu informācijas klāstu par mācībām un karjeras iespējām. Izstādē piedalās:
- Valsts un privātās augstskolas;
- Koledžas;
- Profesionālās izglītības iestādes;
- Vidusskolas un mācību centri.
Izstādes laikā varēja uzzināt par uzņemšanas nosacījumiem, budžeta vietām, studiju apmaiņas iespējām, kā arī ārpusstudiju aktivitātēm. Šī bija unikāla iespēja tikties ar izglītības iestāžu pārstāvjiem un saņemt personalizētas atbildes uz jautājumiem, plānojot savu izglītības vai karjeras nākotni.
21.februārī Dagdas vidusskolas 11.a, 12.ab klašu skolēni apmeklēja Starptautisko izglītības izstādi “Skola 2025” Ķīpsalā, lai iepazītu savas iespējas un atklātu savu potenciālu, nākotnē studējot kādā no izglītības iestādēm.
Skolēni varēja aprunāties ar Rīgas Tehniskās universitātes, Rīgas Stradiņa universitātes, Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes, Latvijas Kultūras akadēmijas, RSU Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas, Vidzemes Augstskolas, RTU Latvijas Jūras akadēmijas, Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas, Biznesa augstskolas “Turība”, Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolas “RISEBA”, Stokholmas Ekonomikas augstskolas Rīgā, Transporta un sakaru institūta, Banku augstskolas, Daugavpils Universitātes un citu augstāko izglītības iestāžu mācībspēkiem un studentiem.
Paldies karjeras pedagoģei Regīnai Pauliņai par iespēju apmeklēt izglītības iestādi Rīgā.
Skolotājas Ausma Grizāne un Aina Slesare
Pozitīvo emociju šovs ‘’POPiela’’
Trešdien, 20.februārī, skolas aktu zāli pieskandināja dažnedažādi mūzikas ritmi un stili: POPiela 2025.
Tas ir aizraujošs talantu šovs, kas pulcēja 5.-8. klašu skolēnus un skolotājus. Pasākums bija piepildīts ar pozitīvām emocijām, radošumu un enerģiju, jo skolēni ar aizrautību atdarināja savus iecienītos māksliniekus, radot īpašu atmosfēru. POPielas viens no uzdevumiem ir dāvāt prieku, veidot pārliecību un ticību savai varēšanai un talantam.
POPielai tika pieteikti seši brīnišķīgi priekšnesumi. Tie bija pārdomāti un ļoti cītīgi sagatavoti, jo pasākuma organizatori jau laikus klašu kolektīvus iepazīstināja ar POPielas nosacījumiem.
Katra klase bija sagatavojusi priekšnesumu, pēc iespējas līdzīgāku oriģinālizpildījumam. Visi priekšnesumi tika vērtēti pēc sekojošiem kritērijiem: apģērba atbilstība klipam vai dziesmai, kustības un horeogrāfija, dziesmas vārdu atdarināšana, priekšnesuma vizuālais noformējums. Žūrijas darbs nebija viegls, taču tas tika veikts atbildīgi.
8.a klases skolnieces Adriana Plakoša un Veronika Šēfere atklāja šo pasākumu ar kopīgu deju.
POPielas pasākuma vadītājas, Elga Pauliņa un Madara Koļča, lomās iejutās braši. Žūrijā sastāvā bija deju kolektīva vadītāja Marika Vaičule, skolas DJ Oskars Stepiņš, skolas direktores vietniece Irēna Maļkeviča un skolas pašpārvaldes pārstāve Evelīna Zemlicka.
Žūrijai bija grūts uzdevums, jo visu klašu priekšnesumi bija sagatavoti teicami, tika veiksmīgi piemeklēti tērpi un aksesuāri, kā arī deju soļi tika iestudēti izcili.
Pasākuma gaitā visi skolēni un klašu audzinātāji piedalījās balsošanā “Skatītāju simpātija”.
“Skatītāju simpātijas balva” – pasākuma dalībnieki un līdzjutēji lēma, ka šo balvu ir pelnījusi 6.a klase.
Apkopojot rezultātus, uzslavas, pateicības rakstus un saldas balvas saņēma katra klase.
Iegūtās nominācijas:
Pasaules hīts – 8.b klase
Latviešu tautas mantojums – 5.b klase
Krāšņākais priekšnesums – 5.a klase
Godalgotās vietas:
1. vieta – 8.a klase
2. vieta – 6.a klase
3. vieta – 6.b klase
Apsveicam uzvarētājus un pateicamies visiem dalībniekiem par fantastiskajiem priekšnesumiem! Šī bija patiesi īpaša POPpiela, kas pierādīja, cik daudz talanta un radošuma slēpjas mūsu skolēnos. Paldies arī žūrijai par ieguldīto darbu un vērtējumu!
POPiela ir lieliska iespēja parādīt savu talantu un piedzīvot brīnišķīgus mirkļus kopā ar skolas kopienu parādot, cik daudz mēs spējam kopā un kāda ir mūsdienu jauniešu paaudze. Mēs ceram, ka nākamgad būs vēl vairāk dalībnieku, kas iedvesmos un aizraus visus klātesošos. Pateicamies visiem par ieguldīto darbu!
7.a un 7.b klašu audzinātājas: L.Mačukāne un T.Žvilble.
Skatuves runas konkurss Dagdas vidusskolā
Skatuves runas konkurss ir viens no pasākumiem, kurš tradicionāli februārī vai martā notiek mūsu skolā. Arī šis gads nav izņēmums, un šogad 7. un 13. februārī skolas pasākumu zālē pulcējās 29 jaunie skatuves mākslinieki no 1.-11. kl. Lai atbalstītu un uzmundrinātu, kopā ar viņiem bija skolotājas, māmiņas un vecmāmiņas.
Ja konkurss, tad vajadzīgi arī vērtētāji, jo tālāk uz 2. kārtu Krāslavā jāizvirza 6 labākie lasītāji. Priecājamies un pateicamies par atsaucību latviešu valodas skolotājai Zinaidai Konošonokai, kura uzslavēja dalībniekus par skaisto valodiņu, daudzveidīgo daiļdarbu izvēli. Dagdas bibliotēkas bērnu nodaļas vadītāju Ilonu Bronku priecēja tas, ka daudzi dalībnieki ir arī čakli Dagdas bērnu bibliotēkas apmeklētāji, savukārt Dagdas PII “Saulīte” skolotāju uzrunāja skolēnu drošā, artistiskā uzstāšanās. Tāpēc vērtētājiem bija grūti noskaidrot labākos, kuri 26. februārī piedalīsies 2. kārtā Krāslavā.
Pasākuma noslēgumā visi dalībnieki saņēma diplomus un saldās balvas. Dagdas vidusskolu Krāslavā pārstāvēs Damirs Sukovatcins (2.b kl., skolotāja Ilze Tukiša), Roberts Stankevičs (4.a kl., skolotāja Lidija Kartenko), Ženija Čapķeviča (5.a kl., skolotāja Aina Slesare), Undīne Goligina, Katrīna Kuzņecova un Raivis Bartušs (11.a kl., skolotāja Rita Orole).
Paldies visu dalībnieku vecākiem, skolotājiem par pamudinājumu, atbalstu un palīdzību priekšnesuma sagatavošanā!
Irēna Maļkeviča
Direktores vietniece audzināšanas jomā
Praktiskā stunda "Sveču liešana" – izglītojoša un ilgtspējīga pieredze
Mūsdienās arvien aktuālākas kļūst rūpes par dabu un ilgtspējīgu dzīvesveidu. Tās ietver dabas resursu saudzīgu izmantošanu, pārstrādi un jaunas dzīves došanu materiāliem, kas šķietami vairs nav izmantojami. Tieši šādu pieeju izmantojām mēs, Dagdas vidusskolas 12. klašu skolnieces – Anžela Kovalevska, Laura Orbita un Viktorija Dimpere. Sava projekta “Tīrai planētai būs nākotne” ietvaros mēs vadījām izglītojošu un praktisku stundu 3.b, 4.a un 4.b klasēs. Nodarbības galvenā tēma bija sveču liešana no lietotiem materiāliem.
Stundas laikā rādījām prezentāciju par svecēm un Sveču dienu, stāstījām par sveču liešanas darba gaitu un drošību, kā arī pieminējām Sveču dienu, kas tiek atzīmēta 2. februārī. Mēs iepazīstinājām skolēnus ar sveču nozīmi ikdienā, stāstījām par senlatviešu ticējumiem, tautasdziesmām un svētku tradīcijām. Skolēni aktīvi piedalījās mūsu nodarbībā, lasot tautasdziesmas un atbildot uz jautājumiem. Kā vēsta senlatviešu ticējums, tieši sveču dienā lietās sveces deg visgaišāk un visilgāk.
Pēc teorētiskās daļas bērni ar lielu aizrautību piedalījās sveču liešanas darbnīcā. Katrs skolēns izgatavoja savu unikālo svecīti, izmantojot sveču atlikumus, kurus mums izdevās savākt ar mūsu skolas skolēnu aktīvu palīdzību. Kopīgi darbojoties, no lietotām svecēm tika izveidotas aptuveni 150 jaunas svecītes. Turklāt darbnīcu laikā skolēnu radītās sveces ne tikai kļūs par skaistu piemiņu, bet arī sagādās prieku viņiem pašiem un apkārtējiem cilvēkiem, veicinot siltumu un gaismu ikdienā.
Šī aktivitāte ne tikai veicināja bērnu radošumu un praktiskās prasmes, bet arī uzsvēra ilgtspējīgas domāšanas nozīmi – izmantot atkārtoti pieejamos resursus un dot tiem jaunu dzīvi.
Praktiskajā daļā, ar interesi darbojoties, skolēni iemācījās, ka no vecām lietām iespējams radīt ko jaunu un skaistu.

Šāda veida nodarbības ir lielisks piemērs tam, kā praktiskas un radošas aktivitātes var palīdzēt veidot izpratni par dabas resursu saudzēšanu un atkritumu samazināšanu.
Paldies visiem, kas palīdzēja šo aktivitāti īstenot, un īpašs paldies Dagdas vidusskolas skolēniem par atsaucību un ziedojumiem!
Lai gaišas sveces tumšajos februāra vakaros atgādina par dabas un ilgtspējīgas rīcības vērtību.
12.ab skolnieces - Anžela Kovalevska, Laura Orbita un Viktorija Dimpere.
Absolventu tikšanās vakars Dagdas vidusskolā
Ceļš, iespējams, sākas no mazas taciņas, tad tā pārtop par ceļu – taisnu, līkumainu, kalnup vai lejup. Pa to ejot, varam piedzīvot prieku, pārsteigumu vai brīnumu, kādu negaidītu vai skumjāku notikumu. Ejot vai braucot, skrienot vai soļojot, ceļazīmes ievērojot vai dažkārt neredzot…tas viss tik ļoti līdzīgs mūsu visu dzīves gājumam.
1. februāra Absolventu tikšanās vakarā Dagdas vidusskolā atmiņās skolas ceļa posmu, ko pavadīja kopā, izstaigāja mūsu absolventi. Īpašs prieks par 45, 40, 35, 30, 25, 20, 15, 10, 5 jubilejas gadu absolventiem, kuri bija pulcējušies kuplā skaitā. Prieks par mūsu skolas 2023./2024. gada izlaidumniekiem, kuri joprojām vēlas atgriezties skolā, lai atkal sajustos kā Dagdas vidusskolas skolēni. Lepojamies, ka mūsu absolventi ir apguvuši dažādas profesijas, strādā vai vēl mācās tik daudzveidīgās sfērās. Mūsējie ir ārsti, farmaceiti, vetārsti, kinologi, kareivji, robežsargi, skolotāji, dizaineri, finansisti, uzņēmēji, floristi, revidenti, VID darbinieki, projektu vadītāji, tulki, vīnziņi, kiberdrošības pārvaldnieki…, uzskaitījumu varētu vēl turpināt, bet pats svarīgākais, ka viņi ir kļuvuši par krietniem cilvēkiem, prot pateikt patiesu paldies skolotājiem, visai skolas saimei. Šajā vakarā skolotāju sirdis priecājās, jo tika saņemti ziedu klēpji un daudz, daudz sirsnīgu apskāvienu.
Mēs lepojamies arī ar šī brīža mūsu skolēniem, kuri sagādāja fantastiski skaistu un daudzveidīgu koncertu. Paldies gribas teikt ikvienam, kurš deva savu artavu pasākuma tapšanā un norisē, bet īpašs paldies 12.a klases audzinātājai Ainai Slesarei par pasākuma rezisēšanu, veiksmīgi ievijot Guntara Rača dzeju par ceļu un kopābūšanu, un divpadsmitajiem, koncerta vadītājiem: Anastasijai, Artjomam, Anželai un Aivaram, 12.b audzinātājai Inārai Galilejevai un viņas audzēkņiem par telpu noformējumu.
Vissirsnīgākie pateicības vārdi mūsu talantīgajām un radošajām mūzikas skolotājām Olgai Bobovičai un Laurai Stankevičai, deju skolotājām Ainai Murānei un Marikai Vaičulei, kuru devums koncerta tapšanā tika novērtēts ar skanīgiem aplausiem un atzinīgiem skatītāju komplimentiem. Paldies skolas muzeja vadītājām Ludmilai Mukānei un Lienei Vorobjovai, un viņu palīgiem Kristijai-Etai un Raivim, skolas dīdžejiem Oskaram, Aleksejam un Mārtiņam!
Visbeidzot gribas citēt 1975.gada absolventa Aleksandra Kadenecsa novēlējumu šī gada absolventiem:
“Ko zaļai jaunībai lai saka sirmais?
Ved dzīvi tā, lai pēc tam nav jāsaka -Vīla!
Kā panākt to? Ir visupirmais bauslis un visu pēdējais - Mīla!
...Mīliet sevi, mīliet savus tuvākos, mīliet mūsu skaisto Latviju!
Un lepojieties, ka esat Dagdas vidusskolas absolventi!”
Irēna Maļkeviča
Dagdas vidusskolas direktora vietniece audzināšanas jomā
Foto Ludmila Mukāne un Aija Šēfere
Pateicības diena
2025. gada 17. janvārī Dagdas vidusskolā notika Pateicības dienas pasākums, kurā pateicības vārdi izskanēja vecākiem, pašvaldībai, sadarbības partneriem – vienai kopienai, kuras spēks slēpjas sadarbībā.
Paldies tika teikts par laiku un devumu, kas tiek sniegts skolai.
Visi klātesošie tika aicināti arī uz turpmāko sadarbību, kopīgi veidojot skolu par vietu, kur skolēni ne tikai mācās, bet arī aug par personībām, par izglītības iestādi, kur veidojas sapņi, draudzība un nākotne.
Kā pateicība visiem izskanēja skolēnu un skolotāju sarūpētais koncerts.
Skolas direktore Vija Gekiša
Foto Ludmila Mukāne un Elvis Krūmiņš (12.a)
Svētki turpinās!
Gaisā vēl virmoja Ziemassvētku un Jaunā gada noskaņa, kuru vēlējāmies kaut nedaudz paildzināt. Šo prieku mums sagādāja Aleksandrovas pamatskolas skolēni un skolotāji, uzburot pasaku par Ziemassvētku vecīti, zaķu ģimeni, vilku un vārnu, sniegavīru.
Intriga sākās ar pasakas video sižetu, kurā veiksmīgi iekļāvās skolēnu dziesmas, dejas un skolotāju oriģinālā, interesantā spēle, lai visu uzveduma laiku saglabātu intrigu…kas notiks tālāk? Video sižeti mijās ar pasakas notikumiem un priekšnesumiem.
Dagdas vidusskolas 1. – 5. klašu skolēni un klases audzinātāji tik ieinteresēti sekoja visam, brīžiem sastingstot neparedzēto notikumu gaidās, arī ar aplausiem atbalstot katru priekšnesumu.
Dekorācijas, tērpi, dejas un dziesmas, aktiermeistarība…pasaka un vēstījums par draudzību, izpalīdzību, atbalstu un piedošanu visus vienoja.
Sirsnīgs paldies Aleksandrovas pamatskolai par sadarbību vairāku gadu garumā, par skolotāju darbu un spēju sasniegt rezultātu ar skolēniem, kuri spēj un ļoti cenšas sevi parādīt un iepriecināt citus.
Dagdas vidusskolas administrācija